neděle 6. září 2009

Upgrade HAM HW

Provedl jsem nějakou tu změnu na HAM HW a prodejem FT-7800 a TH-F7 jsem pořešil finanční základ pro nákup nové stanice do auta. No a protože jsem jaksi více zabřednul do problematiky APRS, volba padla na novinku, Kenwood TM-D710E s integrovaným APRS. Za profesionální realizaci napájení v autě a provedení rozšíření díky Michalovi OK9XPM, respektive jeho firmě MICOM CS v Olomouci. S odstupem času používání, plus jedna cesta na jih Evropy už dala nějaké ty odpovědi na to, jaká stanice v reálu je. Hodnotím prakticky jen z uživatelského pohledu, protože nejsem žádný bastlíř co se nenarodil s pájkou v jedné ruce a měřákem v ruce druhé.

Je to moje první stanice s oddělenou montáží a obecně bych řekl, že do auta je toto řešení naprosto ideální. Tělo samotné stanice mám umístěné pod sedačkou řidiče a za použití prodlužovacího (obyčejný FTP patch kabel) kabelu a spojky RJ45 zapojený mikrofon. Slyšitelnost naprosto dostačující, možnost zapojit externí repro není problém. Stejným způsobem je zapojený ovládací panel stanice. Stanici mám v Octávce a nebylo třeba použít žádný s dodávaných držáků, panel naprosto dokonale padnul do prostoru schránky před řadící pákou.

Jediné co borci z Kenwoodu teda nepeřešili zcela optimálně je připojení GPSsky. Standardně se připojuje přes 2,5 mm jack do čelního panelu stanice, což si žádá bastlení nebo nákup propojovací kabeláže s GPS, která je ukončena DB9. Plus nutno vyřešit napájení GPS 5V. Měli to pořešit tak, že DB9 mělo být hned na panelu včetně napájení a hotovo, žádná další kabeláž by nebyla nutná, pouze zapojit a hotovo. No co už.

Každopádně ale co to všechno převyšuje, je samotné ovládání stanice a systém menu ke konfiguraci. Tady je to luxus, nemám co vytknout. Včetně toho, že jsem si vyrobil programovací, propojovací kablík, stáhnul soft a pohodlně provedl kompletní seting, paměti via PC. Zálohování a různé konfigurace tak nejsou žádný problém.

Můj mobilní provoz vis APRS je možné sledovat zde na APRS.fi